28 februari 2010

Atelier des Sens

Gisteren mijn tweede kookles gevolgd bij het Atelier des Sens,. Deze kookschool, die in 2004 werd opgezet door Natacha Burtinovic, een oud-Science-Po student, is gevestigd in het 11e arrondissement in Parijs, vlakbij Bastille. Een tweede atelier bevindt zich in de buurt van Beaubourg.
Het thema van deze dag was 'L'heure du Thé'. Op het programma:
  • Financiers 'comme des mendiants'
  • Muffins Mangue-Orange-Chocolat
  • Petits Biscuits Pain d'épice -Gingembre
  • Lait de poule
  • Chocolat Chaud épicé 
Chef van de dag is Caroline Laurent, Zij werkte onder meer in het Ritz Carlon, Carré des Feuillants, Hyatt Regency et Potel&Chabot. De patisserie-ervaring komt met name van Pierre Hermé

Daar waar ik na mijn 'macaron' les direct zin had thuis aan de slag te gaan, vond ik geen enkele van de recepten het namaken waard. De muffins hadden teveel chocolat en de financiers, waarschijnlijk een kwestie van smaak, te veel boter. De petits biscuits komen misschien een volgende sinterklaas op het programma, samen met de warme gekruide chocolademelk (van chocolade gemaakt, dat weer wel!).

Ik houd de kalender van Atelier des Sens in de gaten voor een volgende les in franse 'gourmandises'. 

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...